Moj blog je premesten!

Bicete odmah prebaceni na novi blog. Ukoliko se to ne desi, molim kliknite na
link
i osvezite svoje favorite.

Wednesday, April 8, 2009

Skala Marijes (Marion), Thassos

Skala Marijes (Marion), po meni, je jedno od najljupkijih mesta na Tasosu. Ono je sacuvalo svoj stari izgled i mozda jedino mesto na ciji izgled turizam nije uticao. Drugim recima, dolaskom u skalu Marijes ucinice vam se da je vreme stalo. Kucice su stare, sazidane sasvim jedna uz drugu, ulicice veoma uske.


















Skala Marijes je u uskoj vezi sa Svetom Gorom. Mnogo monaha na Svetoj Gori potice iz ovog mesta tako da su 3 grcka manastira sa Svete Gore i danas vlasnici "zemlje" u skali.

















Skala Marijes je dobila ime po dogadjaju koji se desio pre mnogo godina, kada je su u napadu gusara stradali svi mestani jednog sela u unutrasnjosti ostrva. Prezivela je samo jedna zena po imenu Marija.

















Ovo je veoma malo mesto i nema veliki smestajni kapacitet. Turisti koji vole mala, romanticna mesta stalno se vracaju u skalu Marijes. Kazu da vecina vlasnika vila iz godine u godinu ima iste goste. Upoznala sam nase ljude, iz Srbije dakle, koji vise od 15 godina letuju u ovom mestascetu.



























Pre desetak godina veliki broj turista na Tasosu cinili su Italijani. Poslednjih godina ne dolaze u tolikom broju. Jedino je skala Marijes sacuvala svoje italijanske porodice kao goste. Dolaze u avgustu kada su kolektivni odmori u Italiji i obicno ostaju tokom celog meseca. Vecina njih ima svoje camce koje ostavljaju u dvoristima vila kojima se svake godine ponovo vracaju.
Marijes je udaljen 6km od Limenarije. Ovo malo ribarsko mesto ima sve sto vam je potrebno za letovanje: mali market, 5-6 restorana, kafic, interent cafe...zapravo, ukoliko ne zelite da odlazite u veca mesta, u Marijesu mozete naci sve sto vam je potrebno za svakodnevni zivot.
















Na ulazu u skalu Marijes, sa leve strane, ispod magistrale nalazi se plaza, tzv.secerna plaza. Ova plazica je jako lepaukoliko na njoj nema guzve. To je moja omiljena plazica u blizini Limenarije u junu i septembru. Jula i avgusta je prepuna kupaca pa se voda zamuti. Plazica je inace sa kristalno cistom vodom i jaaako dugim plicakom. Na plazi postoje suncobrani i lezaljke za iznajmljivanje. Plaza nije duga zapravo veoma je mala, ali je siroka te je tako iza lezaljki i suncobrana postavljena mreza za odbojku, a i automobili se parkiraju maltene na samoj plazi. S obzirom da je na njoj nekako uvek prijatna atmosera, ljudi lako dodju u kontakt jedni s drugima i uvek se nadje dobro drustvo za odbojku. Secam se da smo proslog leta nekoliko puta nedeljno zaobilazeci Metaliju i Tripiti odlazili na secernu plazu zbog odbojke.


















Plazica je karakteristicna po tome sto na okolnim stenama ima hobotnica, a u vodi mozete naci morske zvezde.











































Duz celog setalista u skali Marijes su oni starinski, veliki lampioni i klupice ispod njih, tako da je Marijes uvece jako romanticno mesto. Na pocetku setalista, na steni, postoji mala statua Bogorodice (pogledajte sliku iznad). Kazu da se pre nekoliko godina na tom mestu udavilo jedno dete neke italijanske porodice, pa su roditelji pre nego sto su vratili u Italiju, na kamenu pored mora, postavili Bogorodicu kako bi ga cuvala dok se oni ne vrate.





















U centru sela nalazi se mala sljunkovita plaza sa kristalno cistom vodom, na kojoj nikada nema guzve. Pored plaze postoji vise restorana koji imaju odlicne riblje specijalitete.






















Na izlazu iz sela nalazi se jos jedna plaza, ali ona mi se ne dopada. Pesak je toliko sitan i mekan da lici na mulj. Zbog toga i voda nije bistra vec uvek zamucena.















Cinjenica je da na prvi pogled ovo mesto mozete da zavolite i pozelite da letujete u njemu ili da pomislite kako nikada ne biste letovali na takvom mestu. Ukusi su razliciti. Meni prija ta njegova izolovanost od drugih vecih mesta na Tasosu, njegov mir, dopada mi se sto mesto zivi svoj zivot kao da je vreme stalo pre mnogo godina. Boravak u skali Marijes podseti me na to da treba usporiti, sesti i uzivati u lepim zivotnim trenucima...Kada budete prolazili pored ovog mesta, setite se ovogo sto sam vam napisala, svratite u skalu Marijes, sednite na neku od klupica ili na nekoj stolicici ispred restorana, pogledajte kakvim zivotom zive mestani Marijesa i porazmislite o tome kako zivot zaista moze biti jednostavan i lep.

6 comments:

Anonymous said...

Citajuci pricu za pricom, sve više me odusevljava činjenica da cemo moja porodica i ja za manje od 2 meseca po prvi put doci u prelepu Grcku, na bozanstveni Tasos, videti ova romanticna mesta i, nadam se, ponovo nauciti kako da zivimo jednostavnije.
Hvala, Nikana!

Nikana said...

Pravi komentar na pravom mestu... Cilj mi je da predstavim Tasos u takvom svetlu jer je njegova lepota je u njegovoj jednostavnosti i prirodnosti...upravo ono sto svako u sebi treba da pronadje ako je izgubio...veliki pozdrav...

Mirarbi said...

Nikić, mi ne nađosmo tu šećernu plažu. Ne znam kako, al' je ne nađosmo, iako smo bar dva puta dnevno tuda prolazili.

Nikana said...

Pa ne znam. Mozda je znate pod drugim imenom ili vam se nije dopala.
To je mala plazica na samom ulazu u Marijes. Vidi se s magistrale. Jako je mala i letos je imala suncobrane od trske.

olja said...

Da li neko mozda moze da mi pomogne oko smestaja, neki telefon ili...unapred hvala, za scala maries

Nikana said...

Pokusacu ja, ostaavi mi samo mail adresu.