Moj blog je premesten!

Bicete odmah prebaceni na novi blog. Ukoliko se to ne desi, molim kliknite na
link
i osvezite svoje favorite.

Thursday, April 9, 2009

Tasos, da ili ne

Upoznala sam ljude kojima se nista nije dopalo na Tasosu. Dosli su na ostrvo po preporuci prijatelja, posli sa velikim ocekivanjima, a vratili se razocarani.

Mozda ste primetili da na forumima ima mnogo zaljubljenika u Tasos, ali ima i onih koji apsolutno ne shvataju sta je to lepo na Tasosu.

Grcka ima oko 250 naseljenih ostrva, a po svim statistikama Tasos je ostrvo koje procentualno ima najvise povratnika.

Sta se to voli na Tasosu?

Na Tasosu je turizam poceo da se razvija tek sezdesetih godina, dok Rodos i Krit imaju hiljadugodisnju turisticku tradiciju. Velika razlika morate priznati.

Upoznala sam mnoge strance koji dolaze na ostrvo. Sve je vise onih koji kupuju kuce i trajno se naseljavaju. Najvise ima Engleza. Razgovarala sam sa nekim Englezima, ljubiteljima Grcke, koji su obisli sva poznatija grcka ostrva. Svuda su bili po jednom, a na Tasosu vec po 3.put. Rekli su mi da nisu dosli na Tasos ponovo zato sto je lepsi od drugih ostrva vec zato sto se najlepse osecaju na Tasosu. Dopada im se to sto se jos uvek oseca tradicionalni grcki duh i sto jos uvek nije sve komercijalizovano. Tada su mi pomenuli Spaniju i poznata spanska letovalista koja su posecivali dok nisu otkrili Grcku. Kazu da je Spanija isto sto i Engleska. Odlaskom u spansko moderno letovaliste ne osecaju nikakvu promenu u odnosu na svoju zemlju. Zato je Grcka jedinstvena, ona cuva nesto svoje, nesto posebno...Zato je i Tasos poseban, sacuvao je duh Grcke u sebi vise nego neka druga ostrva koja su postala nalik ostalim modernim, svetskim letovalistima.

Dok sam proslog leta bila na Santoriniju pomislila sam kako je Santorini neuporedivo lepsi od Tasosa,ali posle nekoliko dana, kada smo videli sve sto je interesantno, pozelela sam da odem na neko drugo mesto. Tada sam shvatila da Santorini treba videti, a Tasos treba osetiti i doziveti. Na Santoriniju se osecate kao gost, a na Tasosu kao domacin. Naravno i jedno i drugo ima svoju draz. Santorini bih svakome od srca preporucila.

Kazu da je prvi turista na Tasosu bio bas Srbin.

Tasos je poznat kao zeleno ostrvo ili suma koja pliva. Jos u Herodotovim spisima pominje se kao zeleno ostrvo. Devedesetih godina, ostrvo su zahvatila 3 pozara 3 godine zaredom. Vise od pola ostrva je potpuno izgorelo. Ostrvljani pricaju da su se pre pozara nad celom obalom ostrva nadvijali borovi...Sada cete nazalost videti nisko rastinje na gotovo celoj zapadnoj strani ostrva.

Kazu da zivot cine sitnice i da u sitnicama treba naci zadovoljstvo. Tako je i sa Tasosom. Na njemu necete naci vodene parkove, akvarijume, kvartove sa luskuznim hotelima, marine sa luksuznim jahtama, trzne centre i mega-markete, kineske i italijanske restorane, McDonaldse, nocni provod...Na Tasosu se mozete oduseviti sitnicama, nekom divljom uvalicom, lepom plazom, cistom vodom, lepim pogledom, hiljadu godina starom maslinom, ljubaznim ostrvljaninom, mirisom borovine, zalaskom sunca...dakle prirodom...Ako ste od ljudi kojima nista od ovoga ne znaci niti nesto od ovoga moze doprineti boljem odmoru, onda je velika verovatnoca da vam se Tasos nece dopasti.

Svi smo jednostavno razliciti. Kada mene neko odavde pita kakva je Srbija, ja prvo kazem da ima prelepu prirodu, reke i sume, a neko drugi bi pomenuo Beograd kao metropolu i Delta city u njemu:). Zato se mnogi oduseve kada postavim slike luksuznih hotela na ostrvu, a neki drugi kada vide malu kucicu na obali ili romanticno seoce Marijes. Sve ima svoje, te da nismo tako razliciti ne bi ni bilo zanimljivo.

Nego da se vratim onima kojima se Tasos dopada.

Postoje dva nacina uzivanja na Tasosu.

Jedan od njih je da, ukoliko zelite pravi odmor, odaberete smestaj na samoj plazi, zaboravite na posao i probleme i opustite se uz kupanje i izlezavanje. Za ovakav tip odmora idealni su Pefkari, Pahis, Astris, Marijes...

Ako ne volite jednolicnost onda ce vas svako mesto na Tasosu lako i brzo smoriti, s obzirom da su sva mesta jako mala. U tom slucaju neophodan vam je auto ili skuter i onda mozete krenuti u avanturu istrazivanja ostrva. Kao sto sam vec negde pisala, obim ostrva je oko 95km. To znaci da za nesto vise od sat vremena mozete napraviti krug. (Put na zapadnoj strani ostrva ima mnogo manje krivina pa vam je to ujedno i preporuka, da kada pristanete u Limenas trajektom, do Potosa i Limenarije OBAVEZNO idete zapadnom stranom ostrva.)

U narednom postu napisacu vam sta, po meni, ne biste smeli propustiti na Tasosu tokom prvog boravka...

Hašek said...

Sjajan i nadahnut tekst koji odiše ljubavlju prema Tasosu.
Ključna rečinica u kojoj sa prepoznao šta je to što me vodi uvek natrag na Tasos: "Na Santoriniju se osećate kao gost, na Tasosu kao domaćin"
Baš sam juče jednom prijatelju izrekao sličnu konstataciju da se već par sati po silasku sa trajketa na tom ostrvu osećate nekako domaće.

Zoran_S said...

Ja sam od onih koji je letovao na vise mesta u Grckoj pa izmedju ostalog i na Tasosu. Nakon svih tih letvanja imam nameru da se ponovo za koju godinu vratim na Tasos (ako ne odmah i ove godine). Konkretan razlog i ne mogu da vam kazem ali jednostavno sam tako odlucio: na Tasos moram ponovo otici! I za kraj kao odgovor na naslov ovog lepog teksta je:

TASOS, DA ili NE... U svakom slucaju i bez razmisljanja DA!

GSM doctor said...

Kako lepo pišeš, svaka ti čast. Svako veče svratim ovde i uvek saznam nešto novo.
Ne znam u čemu je fora, ali moje ćerka, žena i ja smo zaljubljeni u Tasos. Ovog leta idemo peti put za redom dole. Kum mi je ostavio praznu kuću u Korintskom zalivu, u prelepom mestu Porto Germeno, ali ne mogu bez Tasosa. Možda baš zbog činjenice što je prvi turista na Tasosu bio Srbin - moj pokojni deda. Geni su čudo.

Nikana said...

Svaka cast vama koji volite Tasos i vracate mu se. Ja sam tu, i hocu necu moram da ga volim:), ali vi, kojima se nude na hiljade raznih mogucnosti ponovo birate Tasos. To je prava ljubav i dokaz da Tasos ima nesto posebno...

Hašek said...

Pa mogao bi preCednik opštine da se malo oduži za tu vernost. Neki plac na Pahisu :)

Nikana said...

Hasek, nikad se ne zna...mozda cu ja biti preCednik, samo vi donosite plazmu...

tajci said...

Ana,stvarno svaka čast za tvoje pisanje i ovaj blog uopšte.Najbolje se,uveče pred spavanje,opustim uz tvoje tekstove.Moram ja sve ovo odštampati,pa vući sa sobom po Tasosu umesto vodiča,da mi nešto ne promakne:).