Moj blog je premesten!

Bicete odmah prebaceni na novi blog. Ukoliko se to ne desi, molim kliknite na
link
i osvezite svoje favorite.

Friday, March 20, 2009

Pripreme za leto

Danas je taaako tmuran dan...nema nista od pisanja...nemam inspiraciju...oblaci...sitna kisa...hladno... u Potamiji i Limenasu pada sneg...a do juce su bili pravi prolecni dani...
Ono sto sam primetila jeste da su vec pocele pripreme za leto. Svi ciste svoje lokale, sredjuju i slazu robu na policama. Istovremeno su svi zabrinuti da li ce ovog leta biti turista zbog krize. Gde god krenem pitaju me hoce li biti Srba ove godine. Odgovaram da sigurno hoce, ali verovatno manje nego prosle godine. Sta vi mislite? Nase agencije su zakupile veliki broj vila i hotela, prosto je neverovatno da sve mogu da prodaju. Kriza je i mnogi se plase da uplate unapred letovanje. Mislim da su se i agencije ufrkisale. Bice bankrota ove godine...
Ovde se vecina radnji otvara 1. maja...Tada dolaze prvi turisti. Zapravo prvi turisti pristignu vec za Uskrs. Ove godine je 19. aprila. Obicno prvo dodju Bugari. U maju preovladavaju Englezi i Skandinavci i oni praktikuju letovanje u maju i septembru ili oktobru. Dolaze na minimum 20 dana.
U junu se vec uveliko cuje srpski jezik, a prosle godine je bilo dosta Rumuna, ali ipak ne onoliko koliko se ocekivalo. Zapravo Tasos je postao konkurencija nekim bugarskim letovalistima te se tako veliki broj rumunskih turista odlucilo da provede leto na Tasosu. Bugari su proslog leta plasirali vest da na Tasosu vlada virusna zaraza i da je rizicno boraviti i hraniti se na ostrvu. Tako su uspeli u svojoj nameri da veliki broj Rumuna odvrate od dolaska na ostrvo. Agencije su masovno otkazivale aranzmane.
O cemu se radilo? Prosle godine je zabelezeno nekoliko slucajeva oboljenja od neke crevne infekcije u jednom selu. Problem je bio u tome sto su vlasnici jedne mini farme jednostavno negde zakazali sa higijenom te se nekoliko ljudi koji su kupovali njihove proizvode (sir i mleko) zarazilo i zavrsilo u bolnici. Taj dogadjaj je zaista bio beznacajan, ali se clanak o tome pojavio u lokalnim novinama odakle su ga preuzeli Bugari i objavili na sva zvona.

7 comments:

Hašek said...

Poydrav za Anči

Hašek said...

Anči, prvo da kažem da sam oduševljen pokretanjem ovog tvog bloga. Izuzetan potez.
Ja sam pre dve godine, posle svoje prve posete Tasosu, razmišljao da pokrenem sajt posvećen samo tom ostrvu ali me hronični nedostatak slobodnog vremena u tome sprečio.

Super je što ćemo mi zaljubljenici u Tasos od sada imati svog izveštača sa lica mesta - mesta na kojem bi najradije želeli da budemo tokom cele godine.
Verujem da će nam tvoj dnevnik donekle umanjiti tugu u onim danima kada smo daleko od Tasosa.

Evo da prokomentarišem ovaj tvoj tekst vezan za pripreme nove sezone. Ja sam ubeđen da će naše agencije popuniti sve svoje zakupljene kapacitete. Naime, iz mnogih izvora čujem da je već sada teško naći slobodan a solidan smeštaj u sezoni na Tasosu. Uglavnom je već rasprodato.
Moj prijatelj je sa porodicom pre 15 dana ulovio poslednju trokrevetnu sobu na Pahisu sredinom jula.

Ne sumnjam da nas čeka duga i teška ekonomska kriza, teža nego što većina naslućuje, ali njeni se efekti još uvek ne osećaju u toj meri da bi ljude odvratili od letovanja. Za leto 2010. već nisam siguran.

Preneću i delić jednog zanimljivog razgovora kojem sam prisustvovao danas na poslu. Jedan kolega hvali se na sva usta kako je obišao Portugal uzduž i popreko i kako je to jedna izuzetno zanimljiva destinacija. Drugi kolega mu odgovara - ma slažem se ali to je za turizam. Ja pravim razliku između turističkih destinacija i destinacija za odmor.
Ja kad hoću da se odmorim ko čovek - ja odem na Tasos.

Care, đe me nađe!

Pozdrav i usreći nas bar jednom pričicom nedeljno.
Hašek

tajci said...

Ana,ovo je super.Sa uzivanjem citam sve sto si napisala.Zaista je interesantno.Samo nastavi :)
Moram da prokomentarisem ono sto si pisala o strahu Tasosana od ekonomske krize i manjka turista.Mislim da uopste ne treba da brinu,bar sto se tice Srba,jer nikada do sada nije bilo vise rasprodatih aranzmana,narocito za Grcku,a posebno za Tasos.Na sajmu turizma pocetkom marta sve je "planulo"!Mi smo evo,jedva pronasli slobodan smestaj sad sredinom marta.Sve je popunjeno.Ne znam...ali nekako mi Srbi uvek naopacke:).Svima kriza,a mi uzivamo.Mislim..mi iz krize nikada nismo ni izasli,pa nam je ovo normalno stanje.Sta nam drugo preostaje,nego da uzivamo na Tasosu!

Unknown said...

Ana, tekstovi su odlični, puni informacija o životu na Tasosu.

Ako kažeš da su naše agencije zakupile puno vila i hotela, to bi trebalo da znači da će biti puno Srba na Tasosu ove godine. Ali, nešto tu nije u saglasju sa onim što se dešava ovde jer, na primer, meni se posao prepolovio a ja sam svakodnevno u kontaktu sa mnogim, do sada uspešnim firmama, i svi kukaju. Još imamo neke zalihe novca, ali to se troši i neće ga dugo biti JER NEMA NOVOG POSLA. Lanac neplaćanja je uspostavljen i ako ovi, što su nam u gostima ovih dana, ne pozajme lovu državi da plati račune, potrošićemo zalihe i... ja ću, opet na primer, morati da otkažem moje letovanje koje sam rezervisao jer neću imati para da ga platim. Preostale pare će mi trebati za nužne potrebe.

Nikana said...

Ah, ovo su mi prvi komentari i nemate pojma koliko su mi dragi!!!
Prvo, Nebojsa, zaista je ogromna razlika izmedju destinacije za turizam i za odmor. Ni ja to nisam ranije shvatala, ali kako sam pocela da radim koliko-toliko vidim da je potreban i odmor posle posla:) Bilo bi idealno kada bismo imali para da u toku godine jednom idemo na odmor i makar jednom da nesto vidimo novo i naucimo. Mnogo je tesko to, a narocito sa porodicom. Sto se sajta tice, ne bi bilo da pokrenemo jedan koji bi bio posvecen samo Tasosu i da svi doprinosimo njegovom sadrzaju. Nemci imaju odlican sajt tog tipa. Ocigledno je da ce Tasos jos dugo biti omiljena destinacija nasih, sto zbog svoje lepote, sto zbog blizine i ekonomicnosti.
Sto se agencija tice zaista ne znam sta je istina:da li mozda agencije dizu prasinu malo vise kako bi ljudi pozurili, jer...lako je da se proda ono sto je dobro i jeftino, ali sta sa ostalim hotelima koji nisu popularni kao Pahis npr. Pahis je jedan jedini u ponudi nasih agencija i brzo se proda, ali sta sa vilama koje su u Potosu ili Potamiji, a kojih ima mali milion...S druge strane prednost Tasosa je mozda i u tome sto ce se mnogi koji bi isli na jug Grcke mozda predomisliti i zbog ekonomske situcaije odluciti za nesto blize i povoljnije.

Nikana said...

Tajci, vidis da si uspela da posaljes komentar...bravo i hvala ti... Daj Boze da je kriza koja je u Srbiji trenutno u stvari ta kriza koja se najavljuje, ja se samo plasim da je Nebojsa u pravu i da cemo je tek osetiti. Vidimo se u Pefkariju...

Nikana said...

Zoki, nase agencije su videle da je interesovanje za Tasos veliko i svako bi hteo da dobije parce kolaca. S obzirom da se u Srbiji poslednjih godina otvorilo mnogo novih agencija koje rade Grcku svima njima je kao jedna od osnovnih ponuda bio Tasos, jer je on siguran, a s obzirom da ne zele da rizikuju sa nekim "besnim" destinacijama onda su brze bolje zakupile smestaj ovde. Prosle godine je takav slucaj bio sa nekom agencijom Lui. Imala je izmedju ostalog jednu super vilu na samoj plazi, ali nista nije prodavala i uvek je bila prazna. Takve stvari i nekoliko takvih agencija obaraju turizam ovde.
Cini mi se je sada zakup mnogo veci nego sto realno moze da se proda u Srbiji, cak i da nije ova kriza. Pa samo Magic ima 80 kreveta vise, to je skoro duplo vise nego sto je bilo pre.
E sad, i kriza mora nekako da utice na ljude, makar psiholoski...
Smatram da bi agencije trebalo da spuste cene, mislim da tu ima prostora...